Inte så många frågor kvar - 1

Nu när Tiden rusar allt snabbare har de stora frågor trängts undan.

Det som tog över istället är en inre önskan att komma fram till någon slut konklusion till de frågor som tidigare var så viktiga.

De var många och intensiva då .. skuggan finns kvar till idag.
Och det är den som kräver svar.

Har gjort en lååång lista över dessa frågor som nu skall jag försöka besvara för mig själv för att ... avsluta kapitel och kunna gå vidare.
Det räcker som introduktion till denna kapitel.
 
2015-10-20    kl:23:45  strax middnatt
 
Det som skiljer oss från djur är vårt arbete
Om jag vill känna mig någorlunda mänsklig då pratar/tänker jag om mitt arbete.
 
Som man har jag ingenting annat som kan sätta värde på mig.
Mina händer, mitt intelekt, min styrka, mina kunskaper de sätter värde på mig.
Utan de är jag ingen.
 
Så ... alla som förnekar detta ... förnekar mig som människa.
 
Tidigare hade jag Tid att försöka ändra de eller förstå att så var inte fallet.
Nu .. skippar jag de ... har inte Tid med fiender och krig.
 
Vänder ryggen och går ... går till min ensamhet som några gånger förr för att slicka sår och försöka se horisonten på nytt.
 
Evigt vandrande som tar slut när ... over is over.
 
Lite musik som jag fastnade för igår
 
 
 
To be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0