Indokina - 2

Nu har jag kommit till Ho Chi Mingh som staden heter nu. Gamla namnet ar Saigon.
 
Innan dess besokte jag Angkor i Kambodja. Ett stalle som alla borde besoka.
Templen Angkor Wat far alla att tappa andan. Der ar just dar som Tomb Raider blev inspelat.
 
Efter Angkor drog jag till huvudstaden - PhnomPenh. Hektiskt ar bara fornamnet.
Mekongfloden flyter tvars genom hela stan. Nattlivet slar alla rekord. Pa en takterrass pa
FCC - Forein Corespondentc Club vid middnat kunde vi se hela nattstrandlivet halla igang.
Samma dag tidigare blev jag firad av druppen pa min fodelsedag.
En total overaskning for mig............................................
Nasta dag besokte jag Killing Fields museum och S-14 fangelse dar de totrerade sina fangar.
Pol Pots absurda verk med hjalp av sma tonarskillar som bodlar fisk mig att tvivla pa godheten som sags finns inom oss.
Utan anledning doda 1,3mln av sina egna.
Absurd ar bara fornamnet pa denna horribla handling.
 
Sedan bar det till Sihanouk Ville. En storre by vit Thai Viken. Hotellet lag precis pa stranden.
  
JAG HATAR HATAR HATAR  BLOGG.SE EDITOR.
 
FOR FEMTE GANGEN FORSOKER JAG UPPDATERA SIDAN OCH DET BLIR STANDIGT NAGOT FEL MED SERVER, KOMMUNIKATION,  DEN MOBILA APPEN AR ETT SKAMT BARA, BILDERNA OSV.
 
SKALL BYTA TILL WORDPRESS SA FORT JAG AR HEMMA.
DAR ATMINSTANE FUNGERAR ALLTING
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0